6.190 Ft

  • ellenőrzött, organikus összetevő
  • Mennyiség: 200 g + 200 g
  • 60 napos pénzvisszafizetési garancia
  • 30 napra elegendő adag

SuperProtein

A szuperélelmiszerek között is kiemelkedően nagy mennyiségben tartalmaz fehérjéket a chia mag (spanyol zsálya) és az acai bogyó (Acai Berry). Száz gramm acai bogyóban több fehérje található, mint egy tojásban, ráadásul ötven százaléka rost, és antioxidáns tartalma is jelentős. Hasonló tulajdonságokkal rendelkezik a chia mag, amelynek húsz százaléka fehérje, ezzel fontosabb fehérjeforrás a búzánál, valamint bőségesen tartalmaz A-, E-, C-, B1- és B2-vitamint, folsavat és vasat, ahogyan antioxidánsokban is bővelkedik. Omega-3 zsírsavakból többet tartalmaz, mint a tengeri halak.

A táplálék kiegészitő használata nem helyettesíti a változatos, egészséges étrendet és a rendszeres testmozgást. Az eredmények egyénenként eltérőek lehetnek, és nem garantáltak.

Bio Acai bogyó por

Bio Chia mag

Leírás

A chia (spanyol zsálya) Dél-Amerikából származik, erős energetizáló és frissítő hatása miatt az aztékok és a maják egyaránt naponta fogyasztották. Tápanyagtartalma az egyik legnagyobb a szuperélelmiszerek között, rendkívül gazdag szénhidrátokban, antioxidánsokban1 (fenolok), élelmi rostokban3, vitaminokban és omega-3 zsírsavakban. Az egyik legjobb természetes fehérjeforrás, ráadásul teljesen gluténmentes4, így lisztérzékenyek is fogyaszthatják. Jótékony hatásait, és különösen fehérjepótló tulajdonságát nagyszerűen egészíti ki az acai bogyó. Ez az apró, pálmafán termő, sötétlila gyümölcs ugyanis szintén gazdag növényi fehérjékben, míg antioxidánsokból5 többet tartalmaz, mint az áfonya vagy a szőlő. Különlegessége –és ez a szuperélelmiszerek között is ritkaságnak számít–, hogy egyszeresen telítetlen zsírsavak6 is megtalálhatók benne.

1: Ixtaina VY, Nolasco SM, Tomás MC. Physical properties of chia (Salvia hispanica L.) seeds. Industrial Crops and Products. 2008;28(3):286–293.
2: http://examine.com/supplements/Salvia+hispanica/
3: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3518271/
4: Bueno M, di Sapio O, Barolo M, Busilacchi H, Quiroga M, Severin C. Quality tests of Salvia hispanica L. (Lamiaceae) fruits marketed in the city of Rosario (Santa Fe province, Argentina) Boletin Latinoamericano y del Caribe de Plantas Medicinales y Aromáticas. 2010;9(3):221–2275,
5: http://www.vitalitas-magazin.hu/fuveszkert/acai-bogyo-az-antioxidans-bomba
6: http://www.naturmeds.info/the-truth-about-acai-berry-and-weight-loss.html

A chia magban található aminosavak mérséklik a vércukorszintet, és szabályozzák a vérben a koleszterin mennyiségét. Mivel magas a káliumtartalma, a chia mag fogyasztásával csökkenthető a magas vérnyomás. Vízből tömegének kilencszeresét képes felvenni –ez többszöröse a búzakorpáénak1–, ezért a gyomorba kerülve a nedvesség hatására zselévé alakul, ami hatékonyan felszívja az emésztőrendszerből a mérgeket, valamint a letapadt káros salakanyagokat. Szintén zselés állagának köszönhetően felgyorsítja a széklet távozását, megszünteti a székrekedést, valamint teltségérzetet okoz. Antioxidánsai megkötik az egészséget romboló szabad gyököket, jelentős kalciumtartalma révén segít megelőzni, illetve kezelni a csontritkulást. Bővelkedik antioxidánsokban2 az acai bogyó is, amely egyesi összetevőinek köszönhetően hatékonyan lassítja a sejtek öregedését3, megszépíti a bőrt: nem véletlen, hogy Brazíliában szépségbogyónak is nevezik. Rostjai javítják az anyagcserét, egyszeresen telítetlen zsírsavai jelentősen csökkentik a vércukorszintet. A chia mag és az acai bogyó egyaránt nagy mennyiségben tartalmaz fehérjéket, ennek köszönhetően támogatják az enzimek, a kollagén és az immunsejtek képződését, valamint elősegítik az izomzat fejlődését.  

1: http://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S0023643808001345
2: Schauss AG, Wu X, Prior RL, et al. Antioxidant capacity and other bioactivities of the freeze-dried Amazonian palm berry, Euterpe oleraceae mart. (acai). J Agric Food Chem 2006;54:8604-10.
3: http://www.vitalitas-magazin.hu/fuveszkert/acai-bogyo-az-antioxidans-bomba

A chia mag és az acai bogyó együttes használata számos egészségügyi panasz enyhíthető:

  • Alacsony B12-vitamin szint
  • Bőrproblémák
  • Csontritkulás
  • Emésztési zavarok
  • Fáradékonyság
  • Fehérjepótlás
  • Gyulladások
  • Immunerősítés
  • Ízületi fájdalmak
  • Keringési zavarok, betegségek megelőzése
  • Magas koleszterinszint
  • Magas vérnyomás
  • Menopauza
  • Méregtelenítés
  • Rákmegelőzés elősegítése (elsősorban vastagbélrák)
  • Székrekedés
  • Töredezett haj és köröm

A chia magot és az acai bogyót cukorbetegek1 és lisztérzékenyek2 is fogyaszthatják, fogyókúrázók3 számára, valamint menopauza alatt mindkét növény kifejezetten ajánlott!

1: Vuksan V, et al. Reduction in postprandial glucose excursion and prolongation of satiety: possible explanation of the long-term effects of whole grain Salba (Salvia Hispanica L.). Eur J Clin Nutr. (2010)
2: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3518271/
3: Chicco AG, et al. Dietary chia seed (Salvia hispanica L.) rich in alpha-linolenic acid improves adiposity and normalises hypertriacylglycerolaemia and insulin resistance in dyslipaemic rats. Br J Nutr. (2009)

Szuperélelmiszer használati útmutató Keverjen 3 dl folyadékhoz (tej, turmix, víz, joghurt, gyümölcslé) 1-2 teáskanálnyi chia mag és acai bogyó őrleményt. Ez a folyadék, lehet akár turmix, tej, gyümölcslé vagy joghurt is, de akár reggeli müzlijéhez vagy desszertjéhez is hozzákeverheti. Ne hezitáljon és nyugodtan próbálja ki akár saját receptjeit és akár kombinálja a különböző szuperélelmiszereket!

A táplálék kiegészitő használata nem helyettesíti a változatos, egészséges étrendet és a rendszeres testmozgást. Az eredmények egyénenként eltérőek lehetnek, és nem garantáltak.